onsdag 7 mars 2007

Trötthetssymptom

Jag blir mer och mer övertygad om en sak. Och det är hur viktigt det är med ordentlig sömn. Om man inte sover, då blir man ju trött. Och det är inte så bra i längden. Själv har jag haft några korta nätter på sistone, och det sätter sina spår. Det finns fler personer runtomkring som verkar vara trötta. Under valrörelsen talades det mycket om att regeringen var trött på att regera. Jag såg Göran Persson på TV igår. Det var många politiska frågor som han inte ville kommentera, utan han hänvisade istället till sina memoarer som kommer att säljas i höst. Troligtvis kommer jag stå långt fram i kön för att köpa denna bok. Det finns så många intressanta kapitel i Göran Perssons tid som statsminister. Och eftersom han är en överaskningarnas man så kommer boken säkerligen innehålla en hel del nya avslöjanden. Hur som helst, så verkar Göran Persson vara mycket trött på politiken just nu. Enligt reportaget på gårdagens Aktuellt så talar han hellre om priset på havre och nyinköp av kor, än om politiska skeenden. Mats Knutsson spekulerade i att Göran Persson efter att ha avgått som partiledare helt kommer träda tillbaks från offentligheten och från olika uppdrag, för att istället helt och hållet satsa på sin lantgård. Detta får framtiden utvisa, men en sak som jag lärt mig om Göran Persson är att aldrig räkna ut honom. Även om han ser trött ut nu så skulle inte det förvåna mig om han återkommer om något/några år i en ny viktig possition, då säkerligen i någon viktig internationell funktion. Vi får vänta och se.

Inga kommentarer: