onsdag 14 februari 2007

Snöäventyr

Dagens cykeläventyr innehöll ganska många sladdar i snön. Det har snöat i Uppsala och vägarna är delvis något svårframkomliga. Ändå försöker jag cykla där det är möjligt, vilket oftast går bra. Idag var jag dock något övermodig, genom att jag trodde jag kunde cykla över en liten snövall. Detta gick inte alls, utan jag körde fast. Högmod går före fall. Ytterligare en erfarenhet rikare.

Två andra överaskande episoder inträffade under cyklingen. Dels mötte jag en övningskörande person som gjorde en sväng som är helt omöjlig. Det tar för lång tid att beräta hela situationen, men det hela såg mycket komiskt ut. Dessutom fick hon motorstopp under sin körning, vilket säkert gjorde henne ganska nervös. Det andra händelsen var att jag blev attackerad av snöbollar. Förövarna gömde sig så jag såg inte vilka de var. Som tur var missade alla snöbollar sitt mål, så jag kom undan utan någon extra snö på mig. Jag funderade dock ett tag på att ställa cykeln och börja kasta tillbaks - som en kul grej. Men då jag inte visste hur stort mitt motstånd var, och eftersom jag var på väg till en kompis för att äta lunch, så valde jag bort detta, annars ganska roliga, alternativ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser med spänning fram emot att få läsa om morgondagens cykeläventyr. Spännande!!!